18 marts 2012

Beijing dag 2

Beijing dag 2.

Efter lidt jetlag klatsøvn, vågnede jeg først kl. 12. Jeg mødte min danske guide og vi gik sammen ud i Beijings gader. Vi er ude efter turist attraktioner og skal rundt i byen og se dem alle. 
Vejret var fint til at starte med. Vi gik ned til Den Himmelske Fredsplads hvor Mao ligger til beskuelse. Det fik mig til at tænke på om det ikke var værd at komme ind og se ham, det er alligevel en historisk person. Dog er der lukket om søndagen så vi kommer nok forbi en anden dag. Man må, såvidt jeg ved, ikke fotografere ham.

Mao's mausoleum.

Ved siden af bygningen stod nogle statuer fra Maos tid. De var fuldstændig som man forestiller sig de ville være, så de skulle selvfølgelig også fotograferes. Problemet med stort set alle historiske bygninger og statuer, er at der altid er et hegn, trafik, lamper eller andet der forstyrre billedet. Her kan man så enten rykke sig til en lokation hvor objektet ikke genere så meget, eller "snyde" i photoshop. Jeg forsøger såvidt muligt det første og der er derfor ikke redigeret objekter ud fra disse billeder på bloggen.  


Statuer af det arbejdsomme folk i Kina.

Vi kom ned til indgangen til den forbudte by. Det er altid underligt at stå og kigge på en historisk bygning, man har set så mange gange på billeder, i dokumentarer, film osv. Det er som om man står foran en megastjerne og kan ikke tro sine egne øjne.. heldigvis er kameraet jo med så man kan dokumentere det for sig selv :)
Mao hænger over porten, med sympatisk udseende og byder en velkommen til byen hvor han i 1949 udråbte Folkets Republik Kina. Igen drillede lamper og et flag, men det blev klaret. Billedet her er dog fra selve indgangen da de andre skal bruges af rejsebureauet.

  
Indgangen til Den Forbudte By.

Som det fremgår af billedet var det ved at blive overskyet, så flere billeder af Den Forbudte By var desværre ikke muligt, da de blev kedelige.
Efter en lang tur igennem attraktionen gik vi rundt i Beihai park og endte på en god restaurant. På vejen hjem fik jeg taget nogle Street Life billeder af Beijing.

Et par gode stole i en tunnel under vejbanen.

Beijing Hotel og byens liv.

Over tunellen pulsede livet på gaden og jeg forsøgte at fange den gode storby stemning.

Imorgen tager vi forbi Den Forbudte By igen og forbi Beijing Zoo hvor bl.a pandaen bor. 


Venlig Hilsen
------------------------------------------------------------
Christian Milbo

www.photobychristian.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar