31 juli 2011

Anderledes Bryllup

Bryllup på Danmarks Akvarium


Jeg var i går hyret til et bryllup på Danmarks Akvarium i Charlottenlund. Akvariet er et sjovt og anderledes sted at holde bryllup og ideen og rammen er rigtig god. 
Bruden og gommen havde det ønske at billederne ikke skulle være med blitz (flash om man vil..) og for at sige det mildt er der ret mørkt derude. Jeg tog derfor derud med brudeparret og testede omgivelserne før dagen. 

Det gav disse udfordringer:
  • Begrænset lyskilder alle steder
  • Levende lys på borde
  • Lysstofrør og spot fra akvarier


Det giver mulighed for disse fejlkilder på billederne:
  • Uskarpe billeder
  • Fejl på hvidbalance
  • Lille skarphedsdybde (Dybdeskarphed)
  • og i sidste ende et rigtig dårligt produkt til kunden

Jeg skulle følge brudeparret fra kirke til brudevals og derfor skulle mine objektiver være varieret. I kirker er der ikke meget lys, men sammenlignet med Danmarks Akvarium er de et lysshow uden lige.
Jeg ringer altid til præsten for at få etableret et godt forhold imellem præst og fotograf. Dette gør at man kan tale om reglerne for fotografi i kirke, kirkens omgivelser samt lyset i kirken. I denne kirke var der lys nok til at mit 70-200 4L kunne benyttes og da dette tegner rigtig flot samt er godt til kirkebryllupper faldt valget på dette samt 17-40 4L der var ingen problemer her.. Efter kirken var der udendørs reception, slet ingen problemer her..

For at kompensere for det begrænset lys skulle der gode midler i brug. Løsningen var at tage min EF 50mm 1,4 samt en Monopod med. Bordopstillingen var god for mig, da jeg kunne komme rundt alle steder og ikke skulle bruge en telezoom, der som regel har små blændeåbninger (Stort blændetal.. forvirret? Kig her..). 
For at undgå fejl på hvidbalancen, kørte jeg på auto. Der var for mange forskellige lyskilder og jeg skulle stort set sætte den ved hvert et billede taget hvis jeg ikke kørte på auto.
Den lille dybdeskarphed må man tage højde for og eventuelt bede personer på motivet om at sætte sig lidt anderledes.

Dette fungerede rigtig godt og jeg fik alle billeder i kassen. Der var ikke de store problemer og aftenen forløb rigtig fint. Ca. 1600 billeder blev det til på 12 timer.


Billeder fra aftenen kommer hvis brudeparret tillader.


Se mine bryllupsbilleder her..

/Christian


Ingen kommentarer:

Send en kommentar