17 marts 2012

Beijing dag 1

Beijing dag 1.

Den smilende guide ventede på mig i lufthavnen og vi kom hurtig igennem alt kontrol. Vi fik shoppet lidt og kom afsted til tiden.

Et enormt sløret billede af (forsøgt reddet i Lightroom og Photoshop) af din ydmyg blogger samt guide. Det skulle da med trods alt.

Efter en fin flyvetur, landede SAS SK995 15 minutter før tid i Beijing International Airport. På grund af tåge var mange fly aflyst eller dirigeret til anden lufthavn, så man må give SAS at deres titel som mest punktligt flyselskab i 3 år i træk er fortjent.

Guiden havde sørget for god benplads. Nu er jeg 196cm så jeg satte virkelig pris på det :) Og så have vi 3 skærme frem for 2 som alle andre. På skærmene kunne man se film, GPS possition samt live webcam fra spidsen af næsen på flyet. Det er sgu tjekket.

Jeg troede at Kina alligevel var et forholdsvis lukket land og da jeg er fotograf, kunne der måske opstå noget med visum ansøgningen. Det gjorde der ikke - tværtimod gik det hurtigt og uden besvær. I lufthavnen havde jeg forventet at det ville tage en krig at komme igennem paskontrollen. Det gjorde det ikke - tværtimod sad en venlig og smilende tolder og bød mig velkommen. Man må tage billeder alle steder (undt. af militære anlæg men det så også okay), så alt i alt er konklusionen at Kina byder fotografer velkommen med et smil og uden besvær.  

Vores lokale guide Zan Nan hentede os og kørte til vores hotel. På vejen fortalte hun om Kina og gav råd om alt. Jeg føler mig meget heldig at have to guider med og kan derfor også levere rigtig fede billeder hvor jeg kender historien bag helt ind til benet - Det er sgu også tjekket.

Efter en lille lur gik vi ud i Beijings gader og på trods af regn og tåge fik jeg kameraet op og fik taget nogle gode billeder af Piletårnet.

Piletårnet er en del af den indre bymur, der gik hele vejen rundt om Beijing. Denne bygning var indgangen til det indre Beijing. 

Tågen og lyset gav en fed mulighed for et anderledes billede af bygningen. Igen beviser 5D mark II at høj ISO ikke er et stort problem.


Venlig Hilsen
------------------------------------------------------------
Christian Milbo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar