01 august 2011

Skypumpe i Kirke Hyllinge

Skypumpe over huset

Min nabo kom rendende og råbte noget om at jeg skulle kigge op. Jeg var igang med at gøre min bil klar til en tur til Lapland i næste uge (mere om dette på bloggen senere). Jeg kiggede op og så en skypumpe, der var under udvikling. Det var helt vindstille, men pludselig kom der kraftige vindstød og det fik andre naboer til at komme ud. 

Skypumpe på vej..
Jeg løb ind for at gribe kameraet og tog mit 70-200mm 4L objektiv med ud. Den var ikke langt væk så dette burde kunne gøre det. Jeg tog nogle billeder og en video af skypumpen som var der i ca. 3-4 minutter.


Billederne er sendt til DMI der måske kommer med en forklaring på fænomenet. *Tilføjet* DMI svarede tilbage at de havde gemt billederne af Skypumpen i deres arkiv.

Skypumpe over huset 

Jeg har før oplevet skypumper i området. Den gang fik jeg dog ingen feedback, men jeg regner med at det var fordi jeg sendt billederne i fuld opløsning og de derfor ikke modtog dem. Billede fra dengang:

Skypumpe sidste år (2010) på stort set samme tidspunkt.
Jeg har aldrig set nogle før, men på et år to.. det må man da siger er heldigt. Især at jeg havde kameraet ved hånden begge gange.

/Christian

Ingen kommentarer:

Send en kommentar