19 august 2011

Kanoen er smadret

Så er vi mod enden..

Kanoen har fået tæv :-)

Man fik helt ondt i maven hver gang den overdøvende lyd af kano med sten kom frem. Der var lidt lavvandet i Kalix älven så vi stødte nu og da på nogle "usynlige" sten. Det værste hit vi havde var direkte mod en stor sten som vi ikke nåede at undvige. Jeg sad forrest og så en kæmpe bule efter sammenstødet. Heldigvis havde kanosælgeren ret, materialet vores Pelican bayou 160 er lavet af HAR hukommelse. Hele bulen blev lysegrøn og bulen rettede sig lige så stille ud og i dag kan man ikke se den. Det er sgu da for blæret! Rent Terminator.

Kanoen er vi bestemt tilfredse med. Den har været perfekt til turen og selvom den er i den tunge ende (ca. 50kg) så var den helt klart værd at padle i. Både på søen og ned af älvens rindende vande. Der var plads til alt og mere til. Man kan stå op i den uden problemer og fiske. Og man føler sig sikker på vej ned af Kalix älven i den. 5/5 er vurderingen herfra.

Den gamle golf III er ubemærket af turen på 4000km (10% jorden rundt, mere end halvvejs til Mexico, fra Roskilde til Kiruna) 5/5 også til den.

Min kammerat Daniel har endnu engang vist sig som en rigtig god partner på ture hvor beslutninger skal tages og følges. Han har den ekstra energi jeg kan mangle (jeg sidder lige så godt med min kaf). Og så er han fandens god til at lave mad og fange fisk. 5/5 selvfølgelig.

Man lærer selvfølgelig meget om sig selv på disse turer. Denne gang har jeg virkelig suget til mig af erfaringer og lyttet til dem når de er kommet. Det gælder også på billederne hvor tidligere vandretures erfaringer virkelig bærer frugt nu.

Jeg laver selvfølgelig en hel artikel med en beskrivelse samt mange billeder når de er klar.

Tak fordi du læste med på denne tur. Jeg håber du har været med os på en rigtig god tur!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar