22 april 2012

Billeder og Video fra Carlsberg Race

Se billeder og Video fra Den Internationale Racing Festival 2012

Igen en fed oplevelse på Monte Carlsberg! Denne gang med både fede billeder og video. Jeg fik testet mit nye GoPro HD Hero 2 kamera oven på den vilde Scirocco. Videoen kommer senere, men se en lille smagsprøve på hvad du kan vente dig:


Efter den tyske racerkører Dieter Depping havde hørt om min passion for VW, fik Sciroccoen ellers spade rundt på Monte Carlsberg. Så meget at jeg frygtede for mit stakkels GoPro der blev trukket rundt i manegen.. Det sad nu godt fast og klarede turen - det samme gjorde din ydmyg blogger.

Scirocco GT24
Turen kostede sølle 600kr. og går endda til et godt formål. For de penge blev min krop kastet rundt på banen af en af VW testkører, der bestemt ikke var bange for at slide på dækkene.

Der var tons vis af andre biler på banen. Faktisk en næsten uoverskuelig masse. Lige meget hvor på banen man stod, var der hele tiden action , motorlarm, dækrøg osv. En af de største bidragere til sidstnævnte var Mazda MX-5 som også kostede 600kr. for en tur.

Mazda MX-5 i drift
Man kan ikke komme uden om - og hvorfor skulle man - at Den Internationale Racing Festivals store trækplaster og drenge-drøm er Bugatti Veyron. Dette moster af en bil drønede rundt som kongen af banen.

Bugatti Veyron Super Sport
Med sine imponerende 1200 HK og fra 0-100 på blot 2,5 sec. var der ingen bil der kunne måle sig med denne. For 3500kr. kunne man komme rundt på banen. Desværre havde jeg ikke sparet op..

Bugatti Veyron
Hvis man tænker på hvor mange kræfter der ligger i den Scirocco som jeg prøvede, tør jeg slet ikke tænke på mine indvolde, hvis jeg kom ud i Bugattien.. Det må helt klart være 3500kr. værd og mere til.

Maserati Gran Turismo
Prøv selv hvordan en tur rundt på banen, Monte Carlsberg, er:


Og sidst skal det igen nævnes at pengene går til Dansk Røde Kors.

Se flere fede billeder på min hjemmeside: www.photobychristian.dk 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar